Regler for Championat 2024

HGS har fire championater:

· Dressur Hest

· Dressur Pony

· Spring Hest

· Spring Pony

1. For at deltage skal du være medlem af HGS. Du skal have været medlem hele det ridende år + det efterfølgende år, hvor kontingentet skal være betalt inden generalforsamling i februar måned, hvor kåringen finder sted.

2. Championatet uddeles til  hhv. de spring- og dressurryttere med flest point. For at pointene skal være gældende, skal de være indleveret maks 3 mdr. efter stævnets afslutning, dog aller senest 15. januar 2025.

Resultater skal indberettes til mail: championat@hgs-rideklub.dk

Mail skal indeholde:

• Navn på hest og rytter
  • Stævnearrangør
  • Dato for resultat
  • Klasse
  • Placering (Skriv KUN placering (fx. 3. plads) såfremt du faktisk er placeret. Hvis ikke du er placeret, skriver du bare ikke placeret/gennemført ridt.

Indeholder mail ikke alle ovenstående punkter, er resultatet ugyldigt, og tælles ikke med.

3. Championatet uddeles til generalforsamlingen og kun til fremmødte ryttere.

4. Point følger ekvipagen, og du må gerne deltage i championatet med flere heste/ponyer - dog er kan du kun blive placeret i championatet med dit bedste resultat, og altså kun på én hest/pony. Kun resultater hvor du starter for HGS tæller i championatet (racestævner er undtaget). Ved indberetning af resultater fra D-stævner, skal du selv sikre dig, at du overholder DRF's OUT-regler.

5. Du får som udgangspunkt point ved at blive placeret i en given klasse (dvs. du modtager en roset) - antallet af placeringer for en given klasse, afhænger som altid af antal starter. Pointskema findes nedenfor.

6. Ved sløjfeklasser i både spring og dressur gives 5 point pr. sløjfe. Du modtager ligeledes 5 point for en gennemført start i spring eller dressur uden placering.

7. Championatet følger DRF’ s placeringsregler jævnfør reglementet, og der vil derfor altid være mindst én placeret. Udover gaver til de placerede, vil der blive trukket lod om minimum en championatspræmie mellem de resterende deltagere.

8. Der kan på alle niveauer opnås point for den samme placering  3 gange. Eksempelvis MB0 kan vindes 3 gange på hvert niveau D, C og B.

Pointskema 2023

Oversigt over sværhedsgrader: